Dag 22 van Narni naar Fiano Romano - 75 km - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 22 van Narni naar Fiano Romano - 75 km - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 22 van Narni naar Fiano Romano - 75 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

13 Juni 2015 | Italië, Fiano Romano

Vandaag was onze voorlaatste etappe en dat hebben we geweten. We hebben heel veel moeten klimmen. Het begon direct vanuit ons hotel naar het middeleeuws stadje Narni. Dat lag natuurlijk boven op een berg. Dus de spieren waren direct al getraind. Eigenlijk hebben we bijna de hele dag geklommen, een beetje gedaald en weer geklommen. Soms tot 12%! We fietsten door oude dorpjes, bossen en olijfboomgaarden. De route blijft heuvelachtig. De lunch hebben we genomen in een typisch Italiaans restaurantje waar ik een heerlijke macaronischotel heb gegeten en Ger 3 Italiaanse worstjes met kroketjes!! Dat was ook nodig want de ergste klim moest toen nog komen. Het was werkelijk afzien. Zwetend en hijgend kwamen we boven aan de berg en toen begon de afdaling van 5 km. over een heel slecht wegdek. Want wat zijn hier de wegen toch erbarmelijk slecht. Grote gaten in het asfalt, scheuren. Soms heel gevaarlijk. Ik doe rustig aan en knijp voortdurend in de remmen. Laat in de middag bereikten wij ons einddoel. Helaas, wij konden geen enkel hotel, B&B vinden. Uiteindelijk zijn wij 5 km. vererop op een industrieterrein belandt waar we een hotelletje hebben gevonden, naast een sexshop!!! Het zij zo! Morgen gaan we naar het Vaticaan en zit onze reis erop. We hebben de vliegtuigtickets al binnen en de camping waar onze fietsen op transport worden gezet is ook al geboekt. Ben heel benieuwd hoe het morgen zal zijn. Hou jullie zeker op de hoogte.

• 13 Juni 2015 - 22:23

Brouwhuis:

Wat zijn jullie toch weer doorzetters om een week eerder aan te komen dan gepland bij de Paus,
    Wie weet zien jullie hem vanavond al als hij komt shoppen bij jullie buren.
    Wel spijtig dat vliegticket !! Martijn en Joost weer een vakantie gemist.
    Nog een dag fietsen en dan lekker uitrusten.
    Heel veel succes en een goede reis.
    Tot volgende week.

Groetjes uit Brouwhuis