Dag 17 van Ferrara naar Ravenna- 92 km. - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 17 van Ferrara naar Ravenna- 92 km. - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 17 van Ferrara naar Ravenna- 92 km.

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

08 Juni 2015 | Italië, Ravenna

Po(eh)-Po(eh) vlakte!!! Blijft een uitdaging.kilometerslange fietspaden dwars door het kaarsrechte landschap. Wij zitten nu voor de derde dag in de povlakte te fietsen. Vanmorgen vanuit ons hotel in Ferrara zijn we rond 8,00 uur weer vertrokken en gaan naar Ravenna. Even gezocht natuurlijk hoe we de stad moesten verlaten, dat we weer op onze 'track' zitten. Maar al gauw hadden we het spoor te pakken en gingen we voorwaarts. Ger voorop, ik erachter aan. Ja, ik hoef alleen maar te volgen, gelukkig. Ger weet de weg met gps en landkaart. We fietsen op autowegen, waar bijna geen auto's kwamen; we fietsen over fietspaden waar we voor een groot gedeelte alleen waren. Heel relaxed allemaal. Eerst volgden we een dooie tak van de Po, de Po Morte di Primaro. Hier wordt veel fruit geteeld zoals abrikozen, peren, kiwi's en pompoenen. Daarna wordt het landschap leger en zagen we een groot watergebied met bijzondere vogels,o.a..flamingo's. Even later stonden we voor een veerpont die ons over het riviertje de Reno zette. Tegen 15.00uur kwamen we Ravenna binnengefietst. Als we nog de puf hebben dan gaan we ongetwijfeld vanavond nog wat cultuur opdoen. Morgen gaan we de vlakte verlaten en gaan we de Apennijnen in. Dan wordt er wat meer van ons verwacht, dan moet er weer geklommen worden en gaan dan de heuvels over in echte bergen. We zullen zien.

• 08 Juni 2015 - 21:59

Suzanne:

Hola franka, me gusta mucho leer tus reportajes sobre vuestro viaje.
    ¡Qué valientes y aventureros sois!
    Os deseo mucha suerte. Muchos recuerdos desde Deurne, suzanne

• 09 Juni 2015 - 09:55

Michiel:

Hoi Franka en Ger,

Wij lezen elke dag jullie reisverslag. Kei leuk om jullie te volgen. Onze boekjes van de Rome-reis zijn ook weer voor de dag gekomen. Succes verder in de Apenijnen en in Toscana. Geniet al het moois wat je onderweg ziet! Groeten, Francien en Michiel.

• 09 Juni 2015 - 10:49

Petra:

Poh.... wat een fruitig stel zijn jullie!!! En na zoveel mooie en intensieve fietsdagen zitten het aantal km's per dag er nog steeds goed in, chapeau!!!
    Heel veel energie gewenst éen 'goei bein' voor de aankomende Apennijnen!!

Gr,
    Peet

• 09 Juni 2015 - 13:57

Naddy:

Hoi Kuitenbijters. zo te lezen zijn de "easyway's" even voorbij en gaat t vanaf vandaag weer even de "hardway". Heel veel succes daarbij. Gelukkig ligt Rome aan de westkant van de Appennini en zijn de afdalingen wat geleidelijker dan aan de Oostkant. Een mooi vooruitzicht, dus. Nu eerst nog klimmen.
    Denk goed aan de beentjes, laat ze niet verzuren, want dan zie je zelfs in de Giro de profs nog achteruit rollen!

Heel veel succes!!!

"Al is de berg nog zo steil, de echte ciclista verslaan m toch nog we(i)l. Ga zo door