Dag 15 en 16 van Verona naar Ferrara - 168 km. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 van Verona naar Ferrara - 168 km. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16 van Verona naar Ferrara - 168 km.

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

07 Juni 2015 | Italië, Ferrara

Dag 15 Verona naar Montagnana_ 88 km.
Ontbijten in 1 ster hotel gaat niet samen. Moet je ook eigenlijk niet doen. We kregen lauwe koffie, geen brood, allen toast met warm beleg. De bakker met lekkere koffie was snel gevonden en hebben we weer een keer aangezet. Maar wat is Verona een indrukwekkende stad met het huis van Romeo en Julia ( hebben we niet gezien!) en haar beroemde arena waar operavoorstellingen worden gehouden (zijn we langsgefietst!) Hier moeten we echt een keertje terugkomen om alles te bezoeken. We zaten om half 9 al weer op de fiets en de temperatuur was al meer dan 30 gr. Het zou weer een bloedhete dag worden. Al gauw waren we de stad uit en fietsten we een vrij vlak gebied binnen. De Po-vlakte begint eigenlijk al direct na Verona. Hier zie je veel mais, een kanaal,waar je langs fietst. Het zou Brouwhuis kunnen zijn. Alleen het weer, het eten en de mensen is Italiaans en ook zie je hier heel veel oude vervallen boerderijen. Ons einddoel voor vandaag was Montagnana. Een rustig stadje omsloten door middeleeuwse stadsmuren en 4 stadspoorten. Tussen deze poorten loopt de hoofdstraat. Aan het plein staat een prachtige dom. Ook is Montagnana bekend om zijn ham ( prosciutto). Wij vonden een leuk onderkomen in een Albergo iets buiten het centrum. Daar waren wij de enigste gast en werden wij lekker verwend met een lekkere maal waarbij de ham natuurlijk niet ontbrak.

Dag 16 van Montagnana naar Ferrara - 80 km.
Na een lekker ontbijtje buiten op het terras om 7.00 uur vervolgden wij onze reis. Het warme weer houdt niet op en daarom zijn we al vroeg op pad. We fietsen nog steeds erg vlak en 80 km. is dan te doen met dit weer. Ook nu ging het best weer goed, een windje in de rug, lekker peddelend en dan haal je wel een kleine 20 km per uur. Opeens werden we ingehaald door een vrolijke jongedame, alleen op weg naar Rome. Natuurlijk fiets je dan samen en dan hoor je dat ze uit Eindhoven komt, Angela is 2 jaar geleden in haar eentje naar Santiago gefietst. Knap hoor! Even later meldt er zich weer een andere Romeganger! En ja hoor, daar hebben we Bart weer!! Bart uit Vught. Wat gezellig. We hebben tot Ferrara samen gefietst en ik weet zeker dat we elkaar ergens weer tegenkomen. Nu hebben we een leuk hotelletje gevonden en hebben we de prachtige dom al bezocht.

• 07 Juni 2015 - 23:13

Karin:

Zo ik ben weer bij met lezen, en blijf jullie volgen :)
    Wat een prachtig mooie foto's! Waauw! En wat een prestatie zeg!
    Ik ga te bed. Morgen weer tien min fietsen naar het werk...

Trusten xx

• 08 Juni 2015 - 13:51

Naddy:

Leuk, leuk ,leuk en nog eens leuk.
    Om jullie ervaring een beetje te delen, ben ik vrijdag, met 35 graden in de schaduw, op de fiets naar de pizzeria in Brouwhuis gefietst. En jullie hebben gelijk, tis net of je buiten de bebouwde kom in Verona fietst.
    De pizza's waren door het hete weer aangebrand voordat ik thuis was en dus viel ik thuis meteen weer terug in de realiteit van drie in het zwembad schreeuwende spetterende kinderen. Die dus na deze hele warme vrijdag de omgekeerde versie van jullie bed, bad en brood mochten doen. Eerst (stok)Brood (bij de BBQ) daarna in Bad en dan naar Bed.

Mooie foto's trouwens. Als jullie weer terug zijn zal ik graag mn kiekjes van mn trip naar Brouwhuis met jullie delen, zodat we de vergelijking wat kracht bij kunnen zetten.

Hop, Hop, zet m op, ook de laatste loodjes, leiden naar Rome!!!

Tags: Po-vlakte