Dag 10 van Feldkirch naar Nauders-56 km/trein 95km - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 10 van Feldkirch naar Nauders-56 km/trein 95km - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 10 van Feldkirch naar Nauders-56 km/trein 95km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

01 Juni 2015 | Oostenrijk, Nauders

Beste volgers, bedankt voor jullie leuke reacties.,is voor ons ook iedere keer weer een verrassing.
Fijn te horen dat ook in Helmond alles gesmeerd gaat. Ik had ook niet anders verwacht.
Vandaag zijn we met de trein van Feldkirch naar Landeck gereisd, noodgedwongen. Maar het scheelt ons wel zo'n kleine 100 km. minder trappen en misschien 1 dag langer in Rome en dat is ook niet verkeerd. Zoals gezegd tot aan Landeck hebben we uit kunnen rusten in de trein. Tegen half 12 stapten we uit en vervolgden wij onze reis. Van Landeck door het dal omhoog,via een klein stukje Zwitserland.Het is ook hier een prachtig mooi gebied. Ruige bergkammen, watervallen en een snel stromend riviertje de Inn waar je steeds langs blijft fietsen. Dan weer over overkapte houten bruggetjes of zomaar kort erlangs. Meestal fietsen wij over goede geasfalteerde fietspaden maar soms moeten we toch over de autoweg, waar het vrachtverkeer toch rakelings langs je voorbij rijdt.Best eng soms. Tegen half vijf stonden we aan de voet van Reschenpas. We twijfelden eerst of we nu nog omhoog zouden gaan omdat het klim was van 6 km. met een stijging van constant 7%. Maar we hadden eigenlijk geen keus want in de directe omgeving was niks te vinden voor de nacht. Het was behoorlijk pittig, er waren 11 keren die ook nog met bordjes waren aangegeven. Pfff, na 1 uur stoempen was ik boven. Ger was eral en stond al met de camera klaar. De afdaling naar Nauders is dan weer heerlijk. Goed in de remmen knijpen, dat is alles. We hebben een zimmer frei gevonden en morgen gaan we richting Merano, langs de rivier de Letsch. Hoe dat gaat, dat horen jullie morgen.

• 02 Juni 2015 - 07:57

Patricia V.d.Zanden:

pfff, fijne vakantie, al dat geklim....Nee, hoor, ik zie aan het schrijven dat jullie genieten! lekker op jullie tempo, fijn toch! goede reis verder! Wij werken wel door!

• 02 Juni 2015 - 09:24

Naddy Ensche:

Nou, nou een flinke klim. Maar zoals we van jullie gewend zijn, draaien jullie daar handen (en benen)niet voor om. Wel goed dat die bordjes er staan, en hopelijk voor Ger allemaal in de zelfde kleur, anders wordt t toch nog lastig. (er zijn brilletjes die toch een beetje kunnen helpen bij kleurenblindheid)
    Veel succes richting Merano!!! We kijken uit naar het nieuwe verslag!! Groetjes van Ons. En ik moest de kinderen er ook bij zetten, dus bij deze ook namens de kids.

• 02 Juni 2015 - 09:59

Petra:

Hoi hoi,

De trein is, af en toe, zo gek nog niet!!!! Jullie zijn goed bezig..... ik zie en lees de honderden km's voorbij vliegen!!! Wij genieten hier in Hollandia & Helmondia van al jullie leuke & bijzondere momenten.
    Ook vandaag weer een fijne fietsdag en hopelijk straks iets makkelijker om 'een mandje' te vinden.
    We fietsen in gedachte met jullie mee!!!

Groetjes,
    Peet