Dag 7,8 en 9 van Weil der Stadt D. naar Feldkirch - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 7,8 en 9 van Weil der Stadt D. naar Feldkirch - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 7,8 en 9 van Weil der Stadt D. naar Feldkirch

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

31 Mei 2015 | Oostenrijk, Feldkirch

Dag. 7 van Weil der Stadt naar Melchingen- 100 km.
Vannmorgen zijn we al om 7.30 u aangefietst de wekker hadden we extra vroeg gezet omdat we vandaag de Schwalbische Alb zouden fietsen. Het zonnetje scheen wel maar het was behoorlijk fris. Regen was er voorspeld. Dus daar hadden we rekening mee gehouden. Achteraf viel het reuze mee. We fietsten door een prachtig mooi wildgebied, afgeschermd door een groot hek. Hier lag nog steeds de koninklijke jachthut. Een immens groot woud waar je dwars doorheen mocht fietsen. Heel mooi en jawel, het ging alsmaar naar beneden. Tussen beekjes/bruggetjes door fietste je heerlijk. Door naar Tübingen, een grote stad waar we lekker hebben geluncht. Eindelijk te snel doorgegaan, het regende intussen flink en dat maakt het dan ook niet echt gezellig. Op onze route kwamen we een paar echt knakkers tegen die te voet op weg waren met een karretje vol overlevingsspullen. We hebben ze aangesproken omdat we toch wel benieuwd waren waar ze naar toegingen. Ze kwamen van Davos en gingen nu te voet naar Nederland. Dit was niet hun eerste reis. Ook waren ze al eens van Santiago de Compostella naar huis gelopen. Een tocht van 4 maanden/ iedere dag 40 km. Petje af! En natuurlijk moet er een foto gemaakt worden. Verder gefietst naar de Schwalbische Alb. Een klim van 4 km. Met een stijging van 5 tot 7%. Nou, dat was een hele toer, maar we hebben het, zonder af te stappen, gehaald. Nu zitten we lekker in een Gastenhof aan een heerlijk glas bier.

Dag 8 van Melchingen naar Wittenhofen - 112 km.
Vanmorgen ontmoetten wij weer Bart uit Vught. Hij sliep in hetzelfde hotel als wij. Toeval of niet.? Samen ontbijtje gedaan en de route besproken. Want wat is nu het geval. Wij kunnen als fietsers niet over de Arlbergpas. De tunnel is namelijk afgesloten vanwege werkzaamheden. Nu sturen ze de auto's over de pas en de fietsers moeten óf met de trein, bus of taxi. Ja, je kan ook over de Silvrettapas, maar die is 1000meter hoger en veel steiler. Dat gaan we dus niet doen. We hebben besloten om de trein te pakken. Tickets moeten morgen worden besteld.
De dag begon druilerig maar algauw kwam de zon erdoor en dat is lekker fietsen, zo 's-morgenvroeg. We fietsten met z'n drieën door het mooie gebied. We hebben prachtige bloemweiden gezien en daar fiets je dan middendoor. Het fietsen is in dit gebied niet zo lastig. Af en toe wat klimmetjes door bossen en fietsen langs meanderende beekjes; wat wil een mens nog meer. Bart zijn we intussen uit het zicht verloren, die hebben we niet meer gezien. Misschien dat hij een dezer dagen weer opduikt. Dat zouden wij wel leuk vinden.
We hebben vandaag behoorlijk kilometers in de benen. Wij zijn al bijna bij de Bodensee en dan gaan we Duitsland verlaten en komen we Oostenrijk binnen. Je merkt toch al dat je hier kort bij Oostenrijk zit. De geur van hooi komt me al bekend voor. Omdat wij al jaren in Oostenrijk komen is dit een vertrouwd iets. Wij zijn vanmiddag laat aangekomen in Wittenhofen, moe maar voldaan, maar helaas geen WiFi...dus vandaar 3 verslagen in 1.

Dag 9 van Wittenhofen naar Feldkirch. 100 km.
Vandaag wordt het een zonnige dag, hebben ze voorspeld. Tegen de 25 graden. Dus dat wordt goed insmeren en extra drinken meenemen. We gaan vandaag over de grens en dat is best bijzonder. Al gauw zagen we in de verte de bergen met sneeuwtoppen liggen en die kwamen alleen maar dichterbij. Ook de Bodensee hadden we al gauw in zicht. Prachtig mooi. Maar wat was het druk met fietsend volk. Ja, het was dan ook zondag en iedereen trok erop uit. Heeeeel veel fietsers, complete gezinnen met aanhangertjes waarin óf kleine kinderen inzaten óf honden óf kampeerspullen. Je moest goed uitkijken dat je elkaar niet omver reed. Nadat we de grens hadden gepasseerd werd het wat minder druk en konden we goed doortrappen. Uiteindelijk kwamen we tegen vijven Feldkirch binnen en hier hebben we de tickets voor de treinrit naar Landeck gekocht.

• 31 Mei 2015 - 21:25

Gaubi En De Bups:

Alweer in Oostenrijk na ruim een week gefietst te hebben, niet normaal meer hoe snel dat gaat! Ben benieuwd hoe de Reschenpas gaat bevallen :)

Volgens mij komt de treinrit van morgen goed uit want 'd'n Bels' had het over (veel) neerslag in de Alpen. Hopelijk dat het dadelijk in Noord-Italie fatsoenlijk weer is zodat jullie de pizza's en pasta's op het terras kunnen nuttigen!

Veel plezier de komende dagen vanuit Helmond

• 31 Mei 2015 - 22:01

Hanneke:

Hoi, het schiet al goed op. Wat grappig Franka! De route langs Landeck, Nauders en de Reshenpas hebben wij vorige week ook gedaan. (Wel met het campertje, wij zijn niet zo sportief, vrees ik!)
    Het is een prachtige route, en de kerktoren van Oud Graun is heel bijzonder zoals je zal zien! Wat maken jullie mooie herinneringen! Geniet ervan, groetjes Hanneke

• 31 Mei 2015 - 22:58

Nel En Toon Van Den Eijnden:

Hoi Franka en Ger,

Bijna niet te geloven dat jullie al in Oostenrijk zijn! Wat een doordouwers zijn jullie! En wat een avontuur beleven jullie weer!
    Wij wensen jullie een goeie reis verder en geniet ervan! Wij genieten van jullie reisverslagen!
    Groetjes, Nel en Toon

• 01 Juni 2015 - 14:23

Trinet Van Hoof.:

Nou Franka en Ger natuurlijk ook, ik vind het knap wat jullie doen is toch gem 100 km per dag dat is nog al wat door weer en wind en jullie zien ontzettend veel onderwegen je hoort nog van me tijdens jullie reis zet hem op.

gr Trinet.

• 01 Juni 2015 - 16:04

Martin:

Zo stoer van jullie, op de fiets naar Rome.
    Goed dat jullie de Silvrettapas niet gaan nemen, is geen doen, 33 haarspelden. Wel mooi maar verboden voor caravans zo steil dat het daar is.
    Trap ze en veel plezier

• 01 Juni 2015 - 19:21

Jet En Harry:

Hallo Ger en Franka,
    Wat is het weer genieten van jullie reisverhalen, wij hebben afgelopen weekend de Toppers gehad in de Arena, maar wij vinden jullie Toppers stoer en doorzetters,
    Wij kijken al weer uit naar het volgende reisverslag!!

Geniet van deze mooie reis!

Groetjes Jet en Harry

• 07 Juni 2015 - 23:00

Karin:

Hmmm de geur van Oostenrijk :)

Tags: 3 dagen in 1