Dag 4 van Bacharach naar Worms-103 km - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 4 van Bacharach naar Worms-103 km - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Bacharach naar Worms-103 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

26 Mei 2015 | Duitsland, Worms

Vanmorgen stonden we gepakt en gezakt om 8.00 uur voor een uitgebreid ontbijt. Met alles erop en eraan. Dat mocht ook wel want deze overnachting in dit hotel,was een beetje boven ons budget!
Zoals een goede Hollander betaamt nemen wij altijd van het ontbijt extra broodjes mee voor onderweg voor de plotselinge hongerklop. Bij het afrekenen zei de receptioniste/eigenaresse heel zuinigjes aan Ger "die brotchen mussen Sie auch bezahlen". Nou, daar sta je dan met je 2 gevulde zakjes. Het gekookt eitje had ze niet gezien en het smaakte heerlijk. De reis ging vervolgens verder door het mooie wijngebied Oppenheimer en Nietstein. De Rijn hebben we even verlaten en konden we van een heel ander landschap genieten. Prachtig mooi gebied met dwars erdoor heen fietspaden van betonplaten. We moeten af en toe best wel aan de bak voor een venijnig klimmetje. We hebben op zich goed fietsweer al mocht de zon toch wel vaker schijnen. Tijdens het fietsen verwisselen we vaak van kleding, dan is het koud, gaan de beenwarmers/lange broek aan. Een hele onderneming als je bedenkt dat de lange broek van Ger ook bestaat uit een bovenhelft. Een hele verkleedpartij op het fietspad.maar ja, ze kennen hem toch niet. Nu zijn wij aangekomen in Worms waar we een klein hotelletje hebben gevonden vlakbij de kathedraal. Morgen krijgen we nog een vlakke etappe tot aan Speyer, daarna wordt het serieus klimmen.

• 26 Mei 2015 - 19:24

Driek En Petra:

Ik was toch nog eens een keer begonnen over die fietsen die ze in de oorlog bij ons gejat hebben, maar afijn. Jullie gaan als een speer, je bent nog voor de BBC van 6 juni terug.

Fiets en geniet ervan.

Petra en Driek

• 27 Mei 2015 - 09:42

Naddy :

Hoi Ger en Franka,
    Leuk dat het zo goed gaat. Volgende keer iets minder opzichtig de lunch "meenemen".
    En hopen dat het weer een beetje constant blijft zodat je niet meer aan het verkleden bent dan aan het fietsen.
    Jurgen is nog niet gebeld dus dat zit ook goed.
    Succes verder, maak je niet druk over verkeerd fietsen. je weet wat ze zeggen"Er zijn meer wegen die naar Rome leiden."
    Groetjes Naddy, Jurgen en de kids.

• 27 Mei 2015 - 10:25

Danai:

Hii!! Ger & Franka on tour continues :)
    Super bezig jullie, en leuk dat wij weer kunnen meegenieten. Heel veel succes en vooral plezier!
    En Ger kennen ze na deze reis natuurlijk overal, of in ieder geval op alle fietspaden. :p
    Ik duim voor wat meer zon!
    Gr. Danai

• 27 Mei 2015 - 11:50

Elly:

Hoi Franka en Ger,

Goh jullie gaan als een trein zeg. Ik sta er nog versteld van dat jullie deze toer wederom op de fiets gaan afleggen. Echt, petje af hoor.

Wat flauw dat jullie die broodjes niet mee mochten nemen. Ik dacht dat wij Hollanders zuinig waren maar die Duitsers kennen er ook wat van hè.
    Ach ja, ik had wel graag achter de freulein gestaan om jullie gezichten te kunnen bekijken......lacheuh.

Nog heel veel fietsplezier en die zon komt vanzelf Franka, hoe zuidelijker jullie komen. Komt goed!!!

Groetjes vanuit Helmond....doei doei Elly.

• 27 Mei 2015 - 18:42

Frans Van Grunsven:

Jullie gaan als een hert door Duitsland heen. Hier en daar een klimmetje.. dat zal wel. Ook de foto's en de teksten zijn weer bijzonder. De sfeer zit er goed in! Houden zo. En Ger moet als Santiago-veteraan wel een beetje zijn fatsoen houden. Zo kan die straks niet meer meedoen met de wandelingen, als dat bekend wordt! Trouwens: Kan ie zijn track nu iedere morgen wel goed vinden?
    Ik duim voor beter weer; zal wel een paar kaarsen opsteken bij de Clarissen!
    Frans

• 27 Mei 2015 - 21:23

Trinet Van Hoof:

Hoi Franka had je nog graag een fijne fiets vakantie gewenst maar ik had mijn kleinkind en dan kun je niet sporten heb je andere sport maar ik wens je heel veel succes en het gaat jullie zeker lukken.

gr Trinet.