Dag 20 van Zubiri naar Puente la Reina 55 km. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 20 van Zubiri naar Puente la Reina 55 km. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 20 van Zubiri naar Puente la Reina 55 km.

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

20 Juni 2014 | Spanje, Puente la Reina

Het systeem van opbergen bij Ger heeft gehaperd. Gisteren kwam hij tot de ontdekking dat zijn pelgrimspaspoort weg was. Gewoon niet meer te vinden. Hierin staan alle stempels in van plaatsen waar wij zijn geweest en die wij straks in Santiago kunnen inwisselen voor een officieel paspoort en daarmee officieel pelgrim zijn. Hoevaak,we alles ondersteboven hebben gehaald, weet ik niet maar helaas, weg!. Wij bellen en er was een oplossing. Bij de bisschop in Pamplona konden wij een nieuwe krijgen, tegen betaling van €1,50. Dus Ger is dus eigenlijk opnieuw gestart in Pamplona. De tocht ging verder en we fietsen in een zinderende hitte (34gr) op de 'track' door het bergachtig gebied. Totdat er een auto eerst voorbij reed en daarna omkeerde. De man was bezorgd en vroeg of wij op weg waren naar Santiago en of we wisten wat er voor een gebied nog voor ons ligt. Nee, dat niet. Nou, in ieder geval moesten we hier niet zijn en hij wees ons de juiste weg. Ik ben hem nu nog dankbaar, wat een engel was die Spanjaard. Toen helemaal terug gefietst en geprobeerd de juiste weg te vinden. 'Tommy' wist het niet en wij ook niet. Dan maar vragen in mijn beste Spaans. Dat hielp ook niet, totdat Ger een politiewagen aanhield. De jongens waren erg behulpzaam en brachten ons onder escorte naar juiste toerrit van de autosnelweg. We mochten ook nog 1km over de snelweg fietsen. Nadat we ze hartelijk hadden bedankt, vroeg hij aan mij waar we vandaan kwamen. Ik zeg, uit Holland, maar we zeggen niks over het voetbal! Hij kon er wel mee lachen.
Nu zijn we beland in een fijn hotelletje in Puente La Reina en gaan we morgen de beroemde brug bewonderen.

• 20 Juni 2014 - 18:22

Martijn:

Het gaat goed met jullie! Nog eventjes en dan zijn jullie al bij het eindpunt!! Veel succes nog.

Gr martijn

• 20 Juni 2014 - 18:53

Riet:

Ger, dat is balen als je je paspoort kwijt raakt. Maar blijkbaar zijn jullie niet de enigen die z'n paspoort kwijt raakt. Fijn dat het opgelost kan worden.

Is Tommy weer helemaal bij? Het is toch al zo'n end, dan moet je niet ook nog een omweg moeten nemen. Hoeveel km in totaal hebben jullie er al opzitten? Ik ben de tel kwijt.

Geniet er nog van en zorg goed voor jezelf.

Groetjes
    Riet

• 20 Juni 2014 - 20:47

John Beijers:

Is de goofie dan toch je beste vriend!

Succes Jonges

• 20 Juni 2014 - 22:25

Francien Lenssen:

Hoi Franka en Ger,

Mooi om jullie zo te volgen. Ik heb net ons verslag van vorig jaar weer zitten lezen en leef echt met jullie mee. Het gaat goed hoor. Jullie komen er wel. Geniet onderweg en vooral ook van elkaar.

Francien en Michiel

• 23 Juni 2014 - 08:39

Alex:

En Ger, hoe smaakt de koffie in Spanje?