Dag 17 van Castets naar Saint Palais 90 km - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 17 van Castets naar Saint Palais 90 km - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 17 van Castets naar Saint Palais 90 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

17 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Palais

We hebben vanmorgen extra vroeg ontbeten en zaten al om 7.45 u. gepakt en gezakt op de fiets. Intussen zijn we al best geroutineerd in het in- en uitpakken van onze tassen. Ger heeft een speciaal systeem ontwikkeld en hij weet precies waar, wat alles zit. Ik ben nog niet zover; bij mij zit iedere dag alles weer anders in mijn tas. En als ik iets moet hebben, dan zit het altijd in de laatste tas. Ik zal hier toch iets aan moeten doen de komende weken. Vandaag was het een warme dag, meer dan 26 gr. Het vlakke gebied, Les Landres hebben we achter ons gelaten en we zijn aangekomen in de Atlantische Pyreneen. Je ziet hier dan ook 2talige borden, zowel Frans als Baskisch. Ook hebben we de eerste palmbomen gezien, en dat was best apart want nu beseffen we pas hoe ver we al in het zuiden zijn. We moesten vanmorgen al gelijk aan de bak want er kwam al vroeg een klim van 6% en die was 2,5km lang. Lourdes lag toen nog maar 30 km er vanaf. Het bleef eigenlijk steeds maar klimmen en dalen. Gelukkig hadden we genoeg proviand bij, want dat was hard nodig om het motortje draaiend te houden. In de verte konden we de Pyreneen al zien liggen. Heel bijzonder, want daar zullen we morgen naar toegaan. We zijn uiteindelijk in het mooie plaatsje Saint Palais neergestreken waar we een hotelletje hebben gevonden met de mooie naam De La Paix.

• 17 Juni 2014 - 20:16

Gaubi:

Hoi vrolijke trappers,

Wat gaat het toch allemaal rap zo te lezen! Pyreneeen over en eind van de week al bij Pamplona! Nog plannen om stierenrennen/vechten te gaan bekijken? Of maar gewoon lekker door fietsen richting einddoel?

Ik sprak mijn collega vandaag over zijn Camino-ervaringen en hij gaf aan dat het in Spanje een stuk makkelijker is om een geopend restaurant/cafe te vinden onderweg. Hopelijk klopt dat ook en kunnen jullie tussendoor nog wat tapas verorberen op een Spaans terras.

Veel klimplezier de komende dagen!

• 17 Juni 2014 - 21:54

Karin:

Hahaha over dat systeem van de tassen, wat jij nog niet hebt ontwikkeld.... moest meteen aan ons mam denken, die kan dat ook echt niet... hahah... Zit dus gewoon in de genen :-)
    Jullie hebben echt al veel kilometers gefietst zeg!! Ga zo door. Veel succes en plezier samen!

• 17 Juni 2014 - 23:23

Frans Van Grunsven:

Beste Franka en Ger,

Wat gaat het goed; je zit intussen boven de 1400 km, dik over de helft! Jullie zijn intussen 40 km van Spanje af. En nu komt het mooiste stuk nog door Spanje; kun je ook je Spaans nog inzetten Franka. Maar pas op; alles is daar tussen 12 en 15 uur gesloten. Denk aan op tijd drinken en eten te kopen. (benzinestations hebben ook water en zijn wel open tijdens de siësta). Als het warmer is moet je echt overdreven MEER drinken.
    Doe ze allemaal de groeten van me.

Frans

• 18 Juni 2014 - 08:18

Peet:

Hoi Bikkels,

Geweldig, wat nu al een prestatie wat jullie samen hebben geleverd, RESPECT!!!!
    Veel fietsplezier en energie gewenst voor de aankomende dagen!!!

XXX
    Peet

• 18 Juni 2014 - 08:41

Petra En Driek:

Als een trein, petje af. Het lijkt allemaal zo gemakkelijk te gaan en zo snel. Echt ongelooflijk.
    We hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. De reisverslagen zijn erg leuk iedere dag. We lezen ze met veel plezier.