Dag 19 van SP Bagno naar Città di Castello-78 km - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 19 van SP Bagno naar Città di Castello-78 km - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 19 van SP Bagno naar Città di Castello-78 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

10 Juni 2015 | Italië, Città di Castello

Vanmorgen vertrokken we vanuit ons hotel zonder ontbijt, maar met de hotelsleutel nog in onze bagage (per ongeluk). We hadden een leuk cafeetje 's-avonds al ontdekt waar we nu ons ontbijtje oppeuzelden. Heerlijk, met echte Italiaanse koffie erbij. Hier kwam ook de hoteleigenaar op zijn fiets de sleutel terugvragen. Sorry, sorry ging het op zijn Italiaans.
We verlieten het stadje en al gauw moesten we de klim inzetten. Een behoorlijke klim van in totaal 8 km. waarvan de eerste 3 km. de weg was ingericht voor vrachtwagens die de snelweg opgingen. Rakelings rijden vrachtwagens langs je, het was echt uitkijken. We klommen tot de pashoogte van de Válica di Montecoronaro (865m). Hier hebben we genoten van een prachtig landschap. Afdalen was remmen en billen knijpen. De weg was heel slecht. Grote gaten die je moest ontwijken, scheuren en muurtjes langs de afgrond die ingestort zijn. Het was goed opletten. In dit gebied ontspringt ook de Tiber en stroomt door het Lago di Montedóglio. Dit is vrij recent aangelegd. Hier en daar zie je al cypressen, wat Toscaans aandoet. We hebben de laatste 20 km. door het Val Tiberina gefietst, heel groen, vlak en worden tabak en zonnenbloemen geteeld. Tegen half 4 fietsten we het mooie stadje Città di Castello binnen. Ze beginnen veel op elkaar te lijken, al die kleine middeleeuwse stadjes; hebben een stadsmuur, een kathedraal, een gezellig plein en veel winkeltjes.
Morgen gaat de reis verder naar Assisi en komen we heel dicht bij Rome.

• 11 Juni 2015 - 05:32

Jorg:

Heey hallo daar,

zo te horen en zien is nog alles goed daar! Super zeg. Zijn jullie al aan het nadenken over de volgende trip?? Het gaat weer zo makkelijk zo te zien! Zet hem op, nog een paar dagen en dan is het volgende doel weer bereikt: Rome!!

Succes!!

groetjes Jorg

(ps. zeg dat pap zijn Feijenoord shirt niet aan moet doen daar, ligt nogal gevoelig....)