Dag 25 van Carrion naar Villacelama 80 km - Reisverslag uit Villacelama, Spanje van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 25 van Carrion naar Villacelama 80 km - Reisverslag uit Villacelama, Spanje van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 25 van Carrion naar Villacelama 80 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

25 Juni 2014 | Spanje, Villacelama

Vanmorgen zijn we in onze hostel vertrokken zonder ontbijt. Dat gebruikten wij in de plaatselijke kroeg, waar op dat moment nog meerdere pelgrims waren. Het leek ons lekker om dit keer spek en eieren te eten, wat ook op het menu stond. Maar hoe leg je uit dat je de eieren dubbel gebakken wilt hebben in het Spaans. Ik op dat moment niet. Met handen en voeten hebben we het geprobeerd. Toen kwam de kok aanzetten met ieder 2 gekookte eieren en ieder een schaaltje met ham. Hij terug naar de keuken met zijn eieren, nadat wij het woord 'Ommeletta' hadden aangereikt. Uiteindelijk kregen we ieder 2 spiegeleieren, waar we op dat moment maar genoegen mee nam. De tocht ging vandaag over kilomerslange asfaltwegen, waar bijna geen verkeer opzat. Eigenlijk was het een saaie dag. Maar ook die zitten ertussen. Wij zijn nu beland in een heel klein dorpje, genaamd Villacelama, waar wij onderdak hebben gevonden bij een heel leuke jongeman, die in zijn eentje hier een huis met 7 kamers runt voor pelgrims. En uiteraard ook voor ons kookt, en wat denken jullie wat het schaftte: juist ja, weer ieder 2 spiegeleieren.
Morgen gaan we nog een tocht maken, vrij vlak van zo'n 80 km. Tot dat wij aan de voet zijn aangekomen van de Cruz de Ferro van 1500m hoogte. Dan moet er weer geklommen worden, maar dat horen jullie dan wel weer.

• 25 Juni 2014 - 20:14

John & Marion:

Hey het gaat de goeie kant op nog ff.
    Een vraagje hoeveel km waren het vandaag naar Villacelama.
    Ik heb een leuke foto tip voor op de laatste etappe die stuur ik nog wel door!

Groetjes Mergroate

• 25 Juni 2014 - 20:19

Martijn:

Veel plezier en succes nog de laatste 400 km. Wie had gedacht dat het zo snel zou gaan!! Houd de vaart erin dan zijn jullie op tijd thuis voor een echt eitje met spek. Gr martijn

• 25 Juni 2014 - 21:30

Karin:

Morgenvroeg bij t ontbijt weer n lekker eitje misschien ;-)

• 26 Juni 2014 - 08:07

Ben:

hoi Franka en Ger,

ik hoorde eergister van Petra van jullie geweldige trip. Petje af hoor :-))
    Hebben jullie al blaren op je kont ;-) want dit is toch heel wat anders als op zaterdagmorgen in de
    stiphoutse bossen rondrennen :p
    Hoop dat jullie nog een paar mooie laatste etappes hebben en hoor natuurlijk graag de verhalen als jullie terug zijn in het saaie kikkerlandje.

groeten, Ben. (jeweetwel de rennende reporter)

• 26 Juni 2014 - 09:31

Danai:

Hoi lieve Franke en Ger,
    Ik ben weer bij, na de vakantie; wat een fantastische avonturen! En genoeg eiwitjes binnen. :)

Echt genieten die verhalen van jullie. Keep up the good work!

• 26 Juni 2014 - 10:34

Naddy:

Hoi Ger en Franka,

Heel veel succes nog op de "laatste "kilometers. Ik heb mn petje nog steeds af voor jullie, en zet m denk ik ook niet meer op. Wat een prestatie!!!

Een gebakken eitje, klaart wel weer dat karweitje.... Dus ipv dubbel gebakken, extra kilometers pakken.

Groetjes Naddy

• 26 Juni 2014 - 12:51

Nel:

Hoi Franka en Ger,

Dat was dus een eitje voor een karweitje.....!
    Nog heel veel succes de komende week! Wij volgen jullie avonturen met veel plezier!

Groetjes Nel en Toon

• 26 Juni 2014 - 17:01

Noël Beijers:

Franka kijk uit, Ger weet dit namelijk ook.
    Spiegeleitjes zijn goed voor de potentie.
    Maar ja dat mag de pret natuurlijk niet drukken,
    het gaat kei goed met jullie en zoals het nu uitziet zullen jullie volgende week vrijdag wel weer
    gaan werken.

Groetjes uit Brouwhuis

• 26 Juni 2014 - 21:53

Michiel Uit Mierlo:

Hoi Franka en Ger,
    Ik geniet elke avond van jullie verhaal. We kunnen ons hierdoor heel goed voorstellen hoe jullie reis verloopt. Geweldig te horen dat het allemaal vlot gaat. Nog een paar dagen voordat Santiago zich aandient. Morgen de Cruz de Ferro over, waar je een last mag afleggen, en dan komt het einddoel al weer korter bij. Geniet samen nog van de laatste dagen naar Santiago. Ik vind het een super knappe prestatie.
    Groeten van Francien en Michiel.

Tags: Eierendag