Dag 16 van Belin-Beliet naar Castets 92 km - Reisverslag uit Castets, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 16 van Belin-Beliet naar Castets 92 km - Reisverslag uit Castets, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 16 van Belin-Beliet naar Castets 92 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

16 Juni 2014 | Frankrijk, Castets

Na een zeer karig ontbijt, alleen maar 4 cakejes en een kopje thee verlieten we het hotelletje. Weer was er geen personeel, maar in dit geval hadden we 's'-avonds ervoor al betaald. We moesten nu zeker goed eten, want de tocht voor vandaag was vlak en we wilden toch meer dan 80 km. fietsen. In Moustey, 10 km, verderop hadden we geluk. Bij en bar/restaurant werd speciaal voor ons een lekkere uitsmijter met spek gemaakt. Nu konden we de trappers laten ronddraaien. Onderweg werden we ingehaald door 2 landgenoten. Vader en zoon samen op weg naar Santiago. Met vieren fietsen we verder, Ger met de vader voorop, en ik met de zoon. "Eigenlijk," vertelde hij, " zou mijn broer met mijn vader de tocht maken, dat hadden ze samen afgesproken, maar mijn broer is verongelukt, en nu doe ik het". Ieder heeft zijn eigen verhaal. Na een halfuurtje gingen ze verder, want ze fietsen eigenlijk veel harder dan wij. De tocht was vlak maar ging door een prachtig bosgebied met heel veel varens. Want ons ook opviel zijn de prachtige bloemen die langs de bermen bloeien. Ook hebben wij een pelgrim ontmoet die te voet vanaf Parijs op wegwas. Hij kwam uit Maastricht dus het contact was snel gelegd door Ger. Tegen half 6 kwamen we aan in Castets, een klein gehuchtje met 1 hotelletje waar we nu lekker op het terras zitten te eten.

  • 17 Juni 2014 - 14:05

    Hannie:

    Beste Ger en Franka,

    leuk om te lezen hoe het jullie tot nu toe vergaat en dat gaat volgens mij als een speer.
    Jullie zijn al een eind op weg en iedere dag komen jullie dichter bij jullie doel, al heb je nog even te gaan.
    Leuk zo samen fietsen en niet weten wat je allemaal tegen zult komen. Wij zijn bezig om onze spullen te pakken want we vertrekken donderdag naar Vietnam, ik probeer wel om jullie daar te volgen maar ik weet niet of dit altijd zal lukken. Wij zijn ook veel onderweg.
    Nou heel veel succes verder maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    Veel groetjes van ons Hannie en Guus

    p.s. Franka hoe bevalt de broek?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 21523

Voorgaande reizen:

23 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Rome 2015

01 Juni 2014 - 10 Juli 2014

santiago de compostela

Landen bezocht: