Dag 14 van Aubeterre naar Saint Emilion 64 km. - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 14 van Aubeterre naar Saint Emilion 64 km. - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Aubeterre naar Saint Emilion 64 km.

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

14 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Émilion

De dag begon eigenlijk niet zo goed. Want zodra wij on route waren reed ik lek. De reserve binnenband kwam goed van pas.. Na ruim een half uur oponthoud kon de reis worden voortgezet. We fietsten vandaag eigenlijk heel relaxed. We hoefden niet veel te klimmen en kwamen al peddelend de Dordogne binnen. Hier begon de wijngaarden met kastelen . De route liep ook precies langs de wijnvelden en het was prachtig om dit allemaal op de fiets te bewonderen. Uiteindelijk kwamen we aan in Saint Emilion, bekend om zijn wijnen. Bij het VVV aangekomen vroegen we om een slaapplek. Dat was er dus niet. Op hetzelfde moment werd ik aangesproken door een Fransman die zag dat wij pelgrims waren op weg naar Santiago. Hij zei dat er hier in de buurt een refugio is speciaal voor pelgrimsgangers. Hij kent de eigenaar en een afspraak was zo gemaakt. Wij achter hun aan en hij bracht ons mooi naar de plek. Dus ook voor vanavond is het weer gelukt, prachtig toch? De eigenaar is een wijnboer en hij zou vanavond met een paar gasten aanschuiven een lekker wijntje meenemen. Ben benieuwd!!

• 16 Juni 2014 - 09:23

Elly:

Hoi Ger en Franka,

En hebben jullie afgelopen vrijdag nog naar het WK kunnen kijken? En hebben ook op het puntje van je stoel gezeten net als ik. Goh, wat een spannende wedstrijd, met prachtige goals. Maar over jullie reis: fijn dat het , met wat hobbeltjes, toch prettig verloopt allemaal. En die gastvrijheid van de fransen....daar is helemaal niks mis mee. Toppie!!! Nog een fijn vervolg van de reis, met hopelijk heel veel mooie momenten en tot kijk xxx