Dag 8 van maintenon naar Chateaudun 82 km - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 8 van maintenon naar Chateaudun 82 km - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 8 van maintenon naar Chateaudun 82 km

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

10 Juni 2014 | Frankrijk, Châteaudun

Na een heerlijk ontbijtje met veel Franse kaas zetten wij koers naar Chartres. Daar moesten we de kathedraal Notre Dame zeker zien. Vooral omdat het behoorde tot werelderfgoed. Weer liet 'Tommy' zich niet van zijn beste kant zien. Hij bracht ons tot de kathedraal die hoog boven alles uitstak. We konden alleen met de fietsen aan de hand naar boven stouwen. En dat zeker 150m.Pfff. Dat was echt zweten bij een temperatuur van 26 Gr. Maar ja, een pelgrim moet er wat voor over hebben.toen we eindelijk bovenkwamen zagen we tot onze verbazing dat aan de andere kant oudere mensen fluitend, zonder hulpstukken droom kwamen. Maar het was de moeite waard. Het is een prachtige kathedraal waar wij het begin van een H.Mis meemaakten. Alleen het begin, want wij moesten verder, richting Chateaudum. De route ging verder over prachtige landweggetjes en niet al teveel klim. We blijven genieten van het landschap met eindeloze tarwe-rogge en erwtenvelden (tenminste dat denken we). En dan doemt in de verte een op een kasteel lijkende graanschuur op. Tegen 17.00 uur kwamen we in Chatueaudun aan, een leuk stadje. Hier vonden we een slaapplek bij hotel st.Martin, dus dat zat wel goed. Morgen gaan we verder naar Chateau RenUlt. En dan zitten we 35 km. van Tours af.

• 10 Juni 2014 - 13:49

Martijn:

Pap en Mam,

Het gaat super goed bij jullie, gelukkig maar. Ik ben nu al benieuwd naar alle foto's.

Het lijkt me een super reis. Succes nog!!

Gr Martijn