Dag 5 van Bantouzelle naar Noyon. 82 km. - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu Dag 5 van Bantouzelle naar Noyon. 82 km. - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Franka Beijers - WaarBenJij.nu

Dag 5 van Bantouzelle naar Noyon. 82 km.

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

05 Juni 2014 | Frankrijk, Noyon

Opgestaan met een zwak zonnetje, flinke wind en bewolking...maar het is droog. Nadat we ontbeten hadden in ons klein kasteeltje gingen we met frisse moed op pad. Nu is het wel zo dat ze hier in Frankrijk een ander ontbijt kennen als bij ons. Met een paar crackers en jam namen we afscheid. We zouden dus onderweg uitkijken naar een bakker om eten voor onderweg in te slaan. Maar dat viel tegen. Of gesloten of ze waren er gewoon niet. Na ong.20 km. vroeg ik toevallig aan een paar dames of er in hun dorp een bakker was. Nee, helaas..maar, als we wilden konden we bij hun wel brood krijgen. Dat hebben we gedaan. En zo kon het gebeuren dat wij in een vreemd huis, aan de keukentafel met twee lieve dames een baguette met Franse kaas en jambon zaten te eten. Heel apart. Je kon zien dat ze het niet breed hadden en dan toch eten delen met vreemden.....ja, en toen moesten er foto,s gemaakt worden en kwam onze IPad en Canon spiegelreflex camera voor de dag!! Ook niet handig.
Onze reis ging verder naar steeds hoger lijkende heuvels. De klim wordt wel steeds venijniger en waarom ligt een kerk altijd een stuk hoger als het platteland? Enfin, de natuur blijft geweldig mooi. Prachtig dat je al peddelend het landschap aan je voorbij ziet gaan. Echt genieten!. Vanavond hebben we een hotelletje in Noyon kunnen boeken en morgen gaan richting Clermont.

• 05 Juni 2014 - 23:40

Karin :

Hahaha wel heel lief dat ze lekker wat te eten voor jullie hadden!
    Hier vandaag heeel veel regen. Van mn werk naar huis gefietst.... 3km... net voor vertrek nog even schuilen voor een grote hoosbui.... toen moest ik wel even aan jullie denken en voelde ik me best wel een watje... gelukkig was het beter weer bij jullie.
    Ook ik kijk vaak op deze site, benieuwd naar jullie verhalen. Dus leuk dat jullie dat zo goed bijhouden.
    Welterusten en hopelijk morgen een goed ontbijtje.

Xx Karin

• 06 Juni 2014 - 08:46

Guido:

Hallo Ger en Franka,

Leuk om jullie reisverslag te lezen en dat er nog mensen zijn die willen delen.
    Vandaag de eerste dag op mijn vervroegd verjaardagskado naar Someren gefietst.
    Lekker weer en voor jullie veel succes in La Douce France!

Gr Annemiek en Guido

Tags: Baquette